Rokem

De geschiedenis van het bedrijf is rijk en veelzijdig. Het oorspronkelijke taxibedrijf wordt dagelijks benaderd voor allerlei metaalbewerkingsklussen. Dit geeft uiteindelijk de aanzet om de Revolverdraaierij op te zetten. Door de heren Roelofs en Kemna worden de familienamen in 1948 voor het eerst met elkaar verbonden tot ROKEM.

In 1988 wordt de bedrijfscontinuïteit gewaarborgd door de overname van het bedrijf door de zonen M. Roelofs en M.W.A. Kemna. Het metaalbewerkingsbedrijf in hart en nieren, richt zich jarenlang op het produceren van onderdelen in grote series. Bij gebrek aan overnamekandidaten besluiten zij het bedrijf beschikbaar te stellen voor verkoop.

Nieuwe familie, nieuwe ambitie

In 2006 ziet de heer J.W. van den Hoven potentie in Rokem en neemt het bedrijf over. Een tijdperk voor een nieuwe familie is aangebroken. Vrijwel onmiddellijk na de overname wordt het bedrijf naar een hoger niveau gebracht en richt het zich op het produceren van hoogwaardige technische precisieonderdelen. Niet alleen wordt er geïnvesteerd in een breed scala aan bewerkingsmachines, maar als oud-eigenaar van een kunststoffenbedrijf voegt hij 25 jaar kennis en ervaring van dit materiaal toe. Ook het aanbod van diensten wordt uitgebreid met value-engineering en assemblage.

Rokem groeit uit tot een gerenommeerde toeleverancier van hoogwaardige fijnmechanische onderdelen van uiteenlopende materialen voor diverse markten.

Rokem Fijnmechanica

Anno 2020 verdiend de naam Rokem net een beetje meer. De rijke historie en de innovatieve ontwikkelingen worden samengevoegd tot Rokem Fijnmechanica. Ons team beperkt zich niet alleen tot het produceren van technisch complexe fijnmechanische onderdelen;

Wij ondersteunen ondernemers en technisch tactische inkopers om kostenreductie te genereren op hun technisch complexe producten. Dit bewerkstelligen zij door value-engineering en het inzetten van eigen productiefaciliteiten.

Onze kernwaarden

  • perfectie
  • betrouwbaarheid
  • oprechtheid
  • verbinding
  • harmonie

In het contact met de klant is het niet alleen belangrijk om aan te geven wat wij doen, maar ook hoe wij dat doen. Wij zijn ervan overtuigd dat de kernwaarden van een bedrijf minstens zo belangrijk zijn voor een langdurige relatie tussen klant en leverancier.